En idealisk plats för min lilla polska prinsessa !



Bonsoir, ma belle étoile du soir ! Jag vet att du inte gillar mycket Frankrike och mitt land är inte ett paradis för dig. Men om du vill bo här så jag känner den idealiska/perfekta platsen för den lilla prinsessan än du är.



Frankrike är inte ett riktigt underbarland? Är "Avenue de champagne" inte en idealisk plats för min gulliga lilla prinsessa som är från Zawiercie? Kan du tänka dig att ha ett charmigt litet hus slott här? Na zdrowie ;-) 

        

Dobranoc miłych snów, moja mała Księżniczko ! Bonne nuit, mon ange, puisses-tu faire de beaux rêves cette nuit !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Det vore inte helt fel! En vacker dag, maybe :-)



Hope att du har haft en fin dag, Froggie. Själv har jag shoppat en vindsvåning och sen var det dags att dra iväg till flygjobbet. Nu är jag hemma igen och har precis gjort klart ett tv-jobb, så sängen kallar. Natti!

2011-10-06 @ 22:27:21
Postat av: FredVisgot

Jag föreslår en deal. Du kommer (för att bo) här, och jag ska och bor i Stockholm, oui?



Jobb, jobb, jobb och jobb (samma sak idag, bien sûr). Förlåt, vad betyder "vindsvåning"? Vilket språk talar du?



Hoppas du fick ett trevligt flygjobb och det blivit bra med ditt tv_jobb (en andra polsk programm) och din säng var väldigt mysigt. Sol och moln här.



Je te souhaite une belle journée, mon ange !

2011-10-07 @ 12:46:34
Postat av: Casia

Well, jag har faktiskt för avsikt att besöka Frankrike nån gång innan jag går vidare mot nya liv och existenser ;-)



Vilken tur att man gillar sitt jobb, eh? Igår åkte jag direkt från jobbet till en utekväll på stan med mina vänner - man måste ju utnyttja tiden!



Nu sitter jag på tåget hem (lite trött, även om det bara blev ett enda glas igår, fast det glaset intogs sent, sent) till mamma, ska vara där över helgen. Sen är det back to Sthlm och worko som gäller.



Höst och kallt här, Froggie. Två grader imorse! Brr.



Vindsvåning betyder en lägenhet högst upp i en byggnad, typ "attic flat/appartament". Jag har köpt en jättefin lägenhet högst upp i en byggnad från 1930-talet, med andra ord. Så fin! :-)



Vale, nu ska jag passa på och jobba lite. Ha en fin helg, Froggie!

2011-10-08 @ 09:55:13
Postat av: FredVisgot

Really?! Jag kan inte tro dig. Nya liv och existenser...Hmm, hoppas du inte är som Monsieur Paco Rabanne. Varför fortsätta att förneka det uppenbara? Frankrike är ju inte ett land för toi. Det är varför du har rest runt i världen, men inte France. Det är bra eftersom there is not enough room for both of us here. Mi casa no es tu casa, princesa ;-)



Ja, vilken tur att få mer pengar på vårt bankkonto ! Så kan man erbjuda mer gåvor till dem man älskar, eller hur?



Bara ett enda glas...Tycker du fortfarande att jag är en naiv människa? Wel, du har helt rätt.



7 grader här imorse. Det låter inte bra för mitt besök hos dig, brrr. Det verkar vara ett misstag att inte ha gjort denna resa i augusti. Ha alltid hoppet i livet :-)



Tack så mycket för förklaringen. Nu vet jag ett nyt ord. En lägenhet högst upp i en byggnad från 1930-talet (really?)...Jag kan inte tänka det men är säker det är jättefint för att du har bra smak, som vanligt.



Hoppas du har en jätteunderbar helg med din mamma (mår hon bra?) i Oxelösund och glöm inte att hälsa henne (och din mormor, förstås) på polska, oui? :-)

2011-10-08 @ 14:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0