Mörkret mot Ljuset, en evig kamp !



Dzień dobry, moja mała Księżniczko ! Det är fortfarande mörkt ute just nu. Det blir svårare till solen att vakna varje morgon. Oh la la, det är som om Mörkret skulle vinna den eviga kampen mot Ljuset

              
                                                Mörkret mot Ljuset, en evig kamp !

Störande, eller hur? Skulle det vara världens undergång? Snabbt, vi måste snabbt gå till kyrkan för att be till Gud så att solen skiner på himlen igen

                        
Princesse
, har jag inte rätt när jag sa att vara helt tokig, eh? Och jag är galnare än du tror ;-) Jobb, jobb jobb...på månen nu. Życzę miłego dnia, mój Aniołeczek !




Kommentarer
Postat av: Casia

Ja, det blir mörkare och mörkare... Själv gick jag upp 03.50 i Finland imorse och var tillbaka hemma runt 07.30 - och det var fortfarande mörkt. Hombre! Men nu börjar det äntligen ljusna utanför!



Jag ska ta en tur till Malmö idag, sen åker jag och en vän över till Köpenhamn för en weekend. Måste ju se hur Kompis och Rasti har det ;-)



Vale, Froggie - ha en fin dag!

2011-10-19 @ 08:27:52
Postat av: FredVisgot

Men sängen kallar aldrig solen på sommaren, hos dig. Sover du i Finland varje gång du jobbar där? Du flyger tre gånger per vecka, eh? Det var samma sak med Transavia, tror jag. Hur många timmar flyget Stockholm-Vasa eller Tampere? Cirka 2 timmar? Det finns inte många passagerare på kvällen, eh? Flygen måste vara läskigt i regn och vind (störm), särskilt på vintern. Modig liten ljusängel !



Slutligen är familjen (läs : du, ung söt mamma, och dina två gulliga bebisar) tillsammans igen ;-) Hoppas allt faktiskt är bra med Kompis och Rasti, och de kommer att känna igen deras mamma ! Kan du hälsa dem till mig? Och din frisör också ;-) Pratar du med dina bebisar på svenska eller polska? Kanske på "kattspråket", eh? Bebisar lika gulliga som mamman, I'm sure ;-)



Thsun is shining bright here. Hoppas att du har en trevlig resa tills Malmö (flyg, tåg?) - Na razie, moja mała Księżniczko !



PS : Har du fortfarande inte sålt din lägenhet i Malmö? Varför ha två lägenheter? kommer du att säga. Well, du skulle få mer pengar genom att hyra det. Pappa gör det med sina två lägenheter här.

2011-10-19 @ 14:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0