Klarblå himmel i helg i Bordeaux !



Bonsoir, ma douce et belle petite princesse ! Här är ett par bilder på min eftermiddag i en liten lugn park den här helgen :



Den klarblå himlen (och 32-33 grader) får glömma ett problem i familjen. Pappa har hans sinne någon annanstans eftersom han vet att sin storebror snart kommer att dö. Jag vet inte om Gud vet vad han gör, men, c'est la vie ! Förlåt mig, Princesse, jag ville inte skriva det här (jag vet inte varför jag gör det). har inte att dela denna typ av saker med dig. Hoppas att du hade en lovely helg och en trevlig dag idag, moj Anioleczek :-)

              




Kommentarer
Postat av: Casia

Det var tråkigt att höra om din pappas bror... Det är inte alltid lätt att förstå Gud, men vi får väl ha tilltro till hans val som Han i slutändan uträttar eftersom Han älskar oss. Jag tror inte att vi nånsin kommer förstå hur Hans kärlek kan resultera i så mycket smärta på jorden, men det är inte vårt öde to do so. Det gör ont, men kärlek gör tyvärr ont (the price for it, you know). Det är ju ingen tröst när man håller på att förlora nån, men det är då som man måste lita på högre makter I guess.



Hope att du har haft en fin dag, Froggie! Jag har suttit i möten, jobbat och nu håller jag på att fixa en massa på hemmaplan innan jag stupar i säng. Min sis kommer om en liten stund, hon är på snabbesök och ute och halsar champagne nånstans nu.



Natti!

2011-10-03 @ 21:37:09
Postat av: FredVisgot

Du kommer tro att jag är en dålig/elak människa, utan hjärta, men jag känner ingen tristess för honom. Även om det är min farbror, jag kan inte glömma att hans (första) fru begick självmord på grund av honom (trots deras tre döttrar). Hon hade ett hårt liv (en föräldralös flicka som inte visste hennes föräldrar, hennes familj). Hon hade blivit kär i min farbror, tyvärr, uppskattat han (för) de andra kvinnorna. Nej, att jag inte kan glömma, men han är en medlem av min familj. Och familjen är familjen.



Ja, kälek gör ont, det är därför jag är ensam. Ingen kvinna (barn) som ska gråta min död en dag. Jag beundrar din tro och ja, det är svårt att förstå Gud. Det är som med dig. Skulle du vara inte Gud, min lilla ljusängel? ;-) Hmm, det kanske är honom som gör mig alltid se den ljusa sidan av livet, antar jag.



Att fixa? Vad gör du i ditt lägenhet? Om du behöver lite hjälp (även om jag vet du inte behöver någon person) så du inte glömmer att jag snart är hos dig ;-) Hey, efter din pappa, det blir Joanna som blir helt kär i ditt lägenhet...Akta dig, akta dig ! Hon varit ute och drack champagne utan dig?!? Hur är det möjligt, Princesse? :-o Hon är en klok tjej. Tack för dina ord och din tro, Princesse. Hälsa din sis, oui? Natti, natt !

2011-10-03 @ 23:51:08
Postat av: Casia

Well, jag förstår att det kan vara svårt att glömma såna saker... Men som du säger, familjen är ju alltid familjen. Vi har bara en. Sen hur vi väljer att förhålla oss till den (vilka val våra familjemedlemmar nu må ge oss) är en annan femma och var och ens beslut. Jag hoppas i alla fall att din pappa hittar lite ro nånstans i sitt hjärta ändå, den brukar husera nånstans vid förlåtelsen...



Joanna är redan kär i lägenheten och i Stockholm, men hon har det mer än bra i Köpenhamn :-) Hon var ute och drack bubbel utan mig eftersom jag jobbade på kvällen. Nån måste ju göra det också, eh?



Ciao, Froggie!

2011-10-04 @ 20:43:11
Postat av: FredVisgot

Kloka ord från min lilla ljusängel, som vänligt, och jag gillar så mycket det hos dig. Tyvärr kan jag inte låta bli att tänka på hon varje gång jag ser min farbror (trots att han alltid är snäll med mig). Jag kan inte döma honom även om jag inte gillar vad han gjorde med andra kvinnor. Men jag förstår inte det och dessa människor som är otrogna.



Pappa tackar dig för dina ord. Du är så snäll, det är normalt med ditt stort guldhjärta, Princesse.



Vadå, din soeur har det mer än bra i Köpenhamn? Är det ett skämt? Oh, den lilla sjöjungfrun, menar du? ;-) Haha, det är du som jobbar och Joanna som njuter av livet med champagne - vilken smart tjej din sister är ! Men du också. Gråt inte ! Du är en modig supergirl :-o



Igår kväll var jag dödstrött och sov efter en dusch, kan du tänka det?



Hoppas det blev en lovely dag för dig idag ! Natti !

2011-10-05 @ 21:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0