En hel dag med fyrtiotre barn !



Bonsoir, ma brillante petite étoile du soir ! Jag har överlevt denna långa dag. Jag var med 43 barn (5-6 år) hela dagen. Jag känner mitt huvud kommer att explodera (tro mig) och jag är glad för att njuta av tystnaden och lugnet i mitt hem just nu :-)

              

Kan du tänka dig att vara 43 med barn hela en hel dag? Jag vet hur mycket du älskar barnen, så inga problem för dig, hahaha ;-) Well, hoppas att din dag varit lite bättre (och tystare, haha). Bonne soirée - Dobranoc, śpij dobrze, moja mała Księżniczko !




Kommentarer
Postat av: Casia

Stackars dig, Froggie! Ja, jag kan absolut föreställa mig en sån mardröm... Jag jobbade i en barnklubb utomlands i nåt år, så jag vet hur det känns. Du får ta dig ett glas för att bli dig själv igen!

2011-09-28 @ 21:09:41
Postat av: FredVisgot

Va, du har redan jobbat i en barnklubb (i Spanien, antar jag). Nej, det kan jag inte tro dig. Jag har alltid trott att du inte älskade barnen. Att fela är mänskligt, som man säger. Verkligen, du är fortfarande en imponerande/otrolig kvinna full av överraskningar.



Inget glas, bara en kopp te. Bonne nuit, ma douce et merveilleuse princesse. Fais de beaux rêves.

2011-09-28 @ 22:05:42
Postat av: Casia

Du har rätt, jag allt annat än älskar barn, so to say. Men jag var ung och fördelarna övervägde nackdelarna :-)



Hoppas att teet gjorde susen, eh? Själv har jag hällt i mig ett par koppar under arbetsdagen idag. Nu ska jag hoppa i uniformen och bege mig mot Arlanda. Ska flyga med en god vän till mig (vi jobbar alltså på samma ställe) så det blir kul.



Natti, Froggie!

2011-09-29 @ 19:43:03
Postat av: FredVisgot

Haha, barnen är inga monster (moi, oui), ok, ibland. Jag uppskattar att dricka te i sommaren. Det släcker törsten. Du drack te och inte kaffe?! Är du sjuk, eller hur? ;-) Du glömmer inte din uniform...och dina ljusvingar? Hur kan en ängel vara en ängel utan vingar, eh? ;-) Hoppas du får en trevlig flyg till Finland med din vän.



Dobranoc, moja mała Księżniczko !

2011-09-29 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0