Niiedziela na plaży


 
Presque deux semaines avec plus de 30 degrès. Quel plaisir d'avoir été une journée à la plage (ou presque). Dommage qu'il y avait tant (trop) de touristes. Alors je préférai opter pour une promenade dans les bois l'après-midi, mais tout en veillant à ne pas déranger certains couples (ok, seulement un) concentrés dans leur jeux amoureux. Oh la la, ce que je me sentais bien, assis là-bas sur le sable blanc encore chaud, admirant la beauté du spectacle d'un soleil plongeant dans les eaux soudainement colorées de l'Atlantique. Enfin, je ne pouvait que laisser mon esprit libre de vagabonder au-delà des cieux...
 
 


Kommentarer
Postat av: Casia

Hello, Froggie! Hmm... Nu förstod jag inte riktigt allt (språknyanser kan ställa till det bland orden) men hoppas att du hade en fin dag i värmen. Här har sommaren varit riktigt crap, crap. NU skiner solen, men det är en gång på jag vet inte hur många dagar och då har jag självklart andra saker att göra.

Men, men. Man kan inte få allt, eh? Ha en lovely och inte alltför varm vecka!

Svar: Haha, ingen hemlighet meddelande att läsa mellan raderna ;-) Jesteś taki skromny, Aniołku.
Well, en sommar i Bx är inte en sommar i Stklm eller Paris. Det är den södra Frankrike här, inte nordpolen, eller hur? Hey, Sverige och Storbritanien är inte så olika, eh? Allt blir normalt, så. Men det Är komplicerad att springa med värmen och har ofta (för inte säga hela tiden) en fruktansvärd huvudvärk efter. Svårt att få en god natts sömn. Jag är helt slut, min kropp, mina muskler också. Tur att jag dricker lite vin på trädgården då och då, haha. Jag är inte säker det hjälper mot en huvudvärk, för att vara pigg på nästa morgon, eh? ;-)

Själv har jag många saker att göra, det är varför jag ibland går till stranden (mer eller mindre 35 min med bilen, cirka 23-24 grader i vatten), en groda bland några tusen (tyska, holländska, brittiska) turister som är på semester här.

Kolorowych snów, Księżniczko !
FredVisgot

2012-08-13 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0