Calm and relaxing evening !


 
Brandmän och sjukhus är på ständig beredskap på grund av den värmebölja som härjar landet sedan sista fredag (27-28 grader i nätter och 36-38 grader i dagar här i Bx). Det blir verkligen komplicerad att springa i intensiva temperaturer sedan ett par dagar redan. Det gör att kroppar (och muskler) blir jättetrötta. Ikväll är jag bara bra efter att ha bakat några bakverk. Nu ska jag i trädgården och dricker vitt vin med lite avslappnande musik - hmm, kvällen blir bättre med, eh? Hoppas att ni har en härlig kväll ! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ujuj... Detta väder! Jag var i Köpenhamn över helgen och gav mig bland annat ut på en joggningtur. Dios mio! Trodde att mina ben skulle fly från min kämpande kropp :-0 det var supervarmt, som hos dig. Nu är jag back in Sthlm och här är det mer ' normalt 'väder. Hope att vinet ger dig lite svalka! Hälsa vovven, Froggie!

Svar: Haha, jättevarmt i Köpenhamn. Förlåt men du är så roligt, Princesse ;-) Man har reklamer på tv och radio för att påminna till de gamla människorna och föräldrar (barnen) hur göra för att klara varmt väder. Politikerna är rädda för att ha många dödsfall lika med värmeböljan under 2003, du vet. Frke var det hårdast drabbade landet med närmare 14-15 000 dödsoffer. Man har en dag för solidaritet med de äldre varje dag nu. Det betyder att man jobbar en hel dag utan att få en lön. Dessa pengar används för att hjälpa äldreboendena (retirement home). Men det är bara blablabla. Politiker, you know. Sista helgen blev ett riktigt helvete med 38-39 grder (fortfarande 30 grader i kl 21:50, can you imagine). Idag bara 32, brrr ;-)
Men det blir nästan ett normalt väder här (nu i 21th century). Om du kommer på besök i Frankrike så rekomenderar jag dig juni, augusti, september (maj) eller kanske i höst, men absolut inte juli ("kall" och regn). Jag menar i Bordeaux och regionen (söder). I Paris och norra Frankrike blir det mer värre. Vintern är inte så kall, inte lik i Sverige, förstås. Människor simmar i havet i julen och den 1:a januari.

Hoppas att du har hittat superlim att foga tillsammans dina ben till din kropp, eh? ;-) Tur att det blev bara en joggingtur (om det blev flera gånger, ajaj) ! Värmen är bra för en god tränning, för att förbättra the physical performance but det inte så ofta i värmen (att springa). I lördags sprang jag kl 12:00. Ville göra 12 km men det var bara 7. Jag stannade vid en busshållplats för att hämta andan och njuta liten av skuggan. En chaufför slutade bussen för att se om jag var okej, haha. Oh, det var för svårt att andas (39 grader i skuggan)men jag gillar så mycket det. Gatorna har varit övergivna i dagenhär men det blir massor människor i kvällen.

Hur Är det med Angie? Har hon börjat att utforska de giganteska världen? Hey, du behöver inte att ha ett hus, du, eftersom du är hela tiden i Finland, Danmark, España, haha (du skulle kunna att bli en snigel,eh?) ... Men aldrig i Polen. Du har aldrig åkt i Polska sedan du bor i Sverige i cirka 30 år. Du hatar Polen, tycker jag. Oh la la, du kommer döda mig, hahaha ;-)

Papa, Księżniczko !
FredVisgot

2012-08-20 @ 21:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0