I Am Not ADoorman !


 
När jag var i Stockholm i mars, så jag öppnade dörrarna till kvinnor. Det blev mycket konstigt som de sa ingenting. I Frankrike tackar kvinnor alltid när en man gör det. Men det var även med flickor som är i tonåren (jag var förvirrad/blev chockad mig, ett tack är det minsta av saker att säga/göra, eh?).
Nästan som om jag var skyldig dem för det, ändå jag inte var tvungen att göra det. En annan kultur, kanske. När en tjej flirtade med mig, så skulle jag måste att svara ja. Jag var stupid att säga "non, Madame !". Men jag vet vad jag ska göra nästa gång en tjej flirtar med mig när jag är i Stockholm nästa gång. Detta är det bästa sättet att veta skillnaden mellan de franska och svenska kvinnorna, kultur som är olika och prata svenska. Och, att öppna inte dörrar också. Ett annat sätt att upptäcka en annan kultur, haha. Seriöst, tjejen skulle kanske kunna att förklara till mig varför kvinnor beter sig på detta sätt och vissa saker som verkade konstiga där, för mig, och upptäcka en eller två intressanta/fina saker på den svenska huvudstaden som turisterna ser aldrig (inte turistiskt, med andra ord men intressant, i alla fall). Man skulle alltid måste att ta vara på möjligheter i livet. Tja, hoppas att ni får en great kväll, med all full full full kärlek i era hjärtan !
 
 


Kommentarer
Postat av: Casia

I Sverige är det tillbaka till grottstadiet vad gäller det här med öppna dörrar, dra ut stolen, låta kvinnan gå före... Nej, inga gentlemän här inte (och det handlar i och för sig inte om att bara vara gentleman utan om sunt förnuft, artighet och god uppfostran i allmänhet. Jag kan ju också öppna en dörr för någon även om jag .är tjej).

Ibland kan svenskar dessvärre inte uppföra sig. Det ska vara så modernt, så jämställt att man nånstans tappat bort det genuina i att se sina medmänniskor (och att män faktiskt får vara män och göra dessa små saker för oss). Tyvärr...

Well, så ligger det till. Ha en lovely dag, Froggie!

2012-12-11 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0