RealTreasure !


 
Idag såg jag nyheterna på TV och det fanns ett reportage om en by som brukar att fira Luciadagen "à la suédoise" för att det finns en svensk man som bor där ett par år sedan redan. Min första reaktion var att hitta detta roligt, mindes jag den svenska Sankta Lucia som jag såg när jag var på universitetet. Jag skulle ha sett en riktig svensk Lucia en gång i mitt liv men inte prata med henne. Sen tänkt jag att jag inte ville se det i hela landet. Luciadagen och Halloween är inte typiska franska högtider. Nie chcę, świat,który ma tylko jeden kolor. Jag menar jag vill Europa med olika kulturer, för att detta är den verkliga rikedom på vår kontinent.
 
 United & peaceful continent
+
different cultures
+
different traditions
+
different languages
+
different foods 
=
 
real treasure of our very oldEuropean continent
 
I år har jag bara sett en gång Melodifestivalen, men inte Eurovision. Tänker inte kolla Luciadagen på den svnska tv:n via replay. Stange year for me.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0