Aldrig långt från himlen !



Ingenting är vackrare än ord från hjärtat, ett uppriktigt hjärta. När jag var ung och lyssnade på "Amaznig Grace" för första gången, kände jag en värme att komma från hjärtat och invadera all min kropp.

              

Hur
förbli likgiltiga inför denna underbara låt? Det är inte möjligt, såvida man inget har hjärta. Förut visste jag inte historian om den här låten. Och så, en dag, vet man att Gud verkligen har inspirerat dessa ord till Mr J. Newton (Dieu est un artiste !). Vi alla har rätt att få en ny chans i livet.



Jag blir, igen, barnet att jag var för några år sedan varje gång dessa ord kommer till mina öron (även om jag föredrar med rösten till Natalie Maines). Hjärtat är aldrig långt från himlen.

              




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0