Den gamla mannen och fisken !



Bonsoir, mon ange de lumière ! Lycka är i små triviala ting i livet. I eftermiddags gick jag ner på gatan och det fanns en gammal man framför mig. Han höll en genomskinlig plastpåse för hand med vatten och en mini-fisk som simmade lugnt inne. Mannen kollade den från gång till gång och såg för glad ut. Det var kul och roligt att se det. Ja, livet är verkligen underbart. Nu ska jag titta lite på tv:n.

Well, hoppas att du får många happiness i ditt jobb ikväll - Bonne soirée et bonne nuit, ma douce et merveilleuse petite princesse (où que tu sois) !




Kommentarer
Postat av: Casia

Det var verkligen ett fint ögonblick... De små tingen i livet. De utgör guldkanten som så många missar, right? Man behöver inte anstränga sig så mycket, egentligen. Skatten ligger inte begravd vid regnbågens ände. Den ÄR regnbågen. Enkelt och vackert :-)



Vale, Froggie, nu ska jag ge mig ut i kylan och blåsten och ta mig mot Arlanda. Brrr! Jag hade tusen gånger hellre stannat i min lilla slott och druckit ett glas vin, men hey - plikten kallar. Ha en lovely kväll!

2012-01-13 @ 20:22:37
Postat av: FredVisgot

It's a poetess's soul that slumbers in your heart, I think. Och dina ord är färgerna till en regnbåge. Säg till dig själv att du kommer att dricka ditt glas vin i ditt slott imorgon (idag), Princesse ;-)



Hoopas att blåsten blivit lugnare under din flygning. Śpij dobrze moja mała Księżniczko !

2012-01-13 @ 23:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0