En gång per femton år !



Synd att jag går på bio bara en gång per femton år. Som det verkar var ett intressant år (för moi) att se filmer på bio. TheHobbit, MIB 3, Jack the Giant killer, Jane Eyre med Mia Wasikowska (en landskvinna till dig), Wrath of the Titans, Neighborhood watch med Monsieur Stiller. Det ska finna två norska filmer också : Turn me on och Oslo 31.augusti.

                                                        

Men jag skulle gärna vilja att kolla en film i synnerhet : Królewna Śnieżka i Łowca. K Stewart är Miss Snow White och Charlize Theron blir Zła królowa.


                                                              Sagor är eviga

Men hur kan Miss Theron vara en elak drottning? It is impossible. Spegel på väggen där. Säg mig vem som vackrast i landet är? Styvmodern är ju vackrare än hennes styvdotter. Hur kan man tveka? Charlize är en av de vackraste kvinnorna i världen (ansikte och kropp), tycker jag.



Ja, det är sällsynt att jag kollar på bio och det är därför det är fortfarande magiskt för mig att vara i en bio.




Kommentarer
Postat av: Casia

Ujuj, Froggie! Men då får du ju se att rulla in på biografen lite oftare :-) Jag är inte heller nån bio-människa (inte så mycket för tv heller, men det kan vara roligt att se lite trashtv ibland), gillar inte att sitta bland alla människor...



Jag landade från Finland strax efter sex imorse, det var -20 grader där. GOD!!! Jag och piloterna darrade hela vägen från planet till hotellet och omvänt. Så bloody kallt!



Här är det inte så mycket better, -13. Have mercy!



Nu ska jag slänga i me frulle och sen blir det att jobba, vila och kanske vara lite social (om jag tvingar mig, hehe). Ha en nice dag, Froggie!

2012-02-01 @ 08:30:49
Postat av: FredVisgot

Men är det bättre att vara bland alla människor hos Monsieur LV? Herregud, polska kvinnor ! ;-) Jag förstår dig, det skulle bli roligast att ha sin egen bio hemma. Jag och du ska åka till USA och ska se Madame Oprah i hennes show eller någon annan (tout ce que tu veux), one day ;-)



Jag vet inte om kommer se en film i Stlm. Kanske eller kanske inte. Om mitt besök på den svenska huvudstaden blir för tråkigt, varför inte?



Det blev - 5 måndag, -1 här i morse (Bx är Bx, du vet) men med vinten, brrrrrrr. -10 -15 grader någon annanstans i Frankrike tills nästa vecka. All Europa blir Siberien nu. 20 dödsfall i Polen sedan fredag och jag har hört att det har varit -30 i vissa polska regioner. Din mamma har sett det på den polska tv:n, I am sure. Idag har den polska inrikesministern vädjat till solidariteten för att hjälpa människorna, som är i gatorna i synnerhet. Jag tänker att vädret i Zawiercie är värre än nordpolen just nu. Brrr, jag hatar Sibirien. Våra ryska kamrater skulle kunna hålla det för sig själva - de är definitivt mycket (för) generösa med oss. Spassiba.



Du får att vara social idag men du inte måste glömma att skydda dig mot iskallt. Papa, Anioleczek moj !

2012-02-01 @ 15:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0