Stor beundran !



Vakna upp, min söta lilla prinsessa ! Det är dags att vakna upp och vara en modig prinsessa. Ah, ditt flygbolag har gjort ett utmärkt val att ta dig på sitt team. Din yrkeserfarenhet gör dig en viktig del av företaget och blir en inspiration till dina andra kollegor nu. 

                                                            

Alla dina passagerare har en otrolig chans att ha dig på planet. Med dig ombord, de är säker på att ha någon som ger dem vad som krävs för att få en trevlig flygning av hög kvalitet, och vakar över deras säkerhet tills destination.
                                                     

Jag har stor
beundran för vad du gör. Du har har stora ansvarsområden. Det är inte lätt att arbeta på ett plan för att är ett litet utrymme i luften där allt hålls till ett minimum för både kabinpersonalen och passagerare. Var du måste nå att kontrollera allt, även komplicerad situationer, med största lugn, en stor självbehärskning.

                                                        

Nu gör jag en liten bön för dig och sen hoppar jag i min säng igen ;-) Hoppas att du har en trevlig flygning idag, min kära lilla ljusängel !




Kommentarer
Postat av: Casia

Froggie, nog har jag vaknat... Gick upp fyra imorse och är på väg tillbaka från Arlanda nu (klockan är runt fyra). Har jobbat med både flyg och undertexter, och har lite jobb kvar när jag kommer hem.



Well, I love flying så varje dag jag kommer till jobbet, blir jag glad av den energin som jag får där :-) Jag skulle aldrig kunna ha ett jobb där jag sitter och beklagar mig över saker och ting (vilket många människor faktiskt gör) och där jag inte skulle trivas eller räkna varenda minut tills dagen är slut. Visst, det är inte alltid så kul att gå upp mitt i natten, men så fort man kommer till jobbet och möter sina kollegor och passagerarna så blir man glad igen :-)



Anyways, hope att du har en fortsatt nice semester och att det går bra med ditt springande,



Ciao!

2012-03-20 @ 15:50:42
Postat av: FredVisgot

Nu förstår jag perfekt dig. Det är faktiskt ett väldigt fin jobb du gör, Princesse. Och du vet hur jorden/naturen Är härlig ... även om det inte kan alltid vara lätt varje gång. Här är hur förvärvar man en värdefull erfarenhet. Ni, kabinpersonaler, är för eleganta med era uniformer och snälla också Åh, jag har bråttom att flyga på ett flygplan igen - dag och/eller natt. Det var så magiskt. Nostalgi !



Jag varit rätt när jag skrev att du jobbar hela tiden och ingen har tid för dig själv. Och det Är varför det var inte en kul sak för dig att jag var en självisk person i Stockolm.



Idag har jag inte sprungit, men tog en lång och trevlig promenad efter lunch med en vän. Nu har jag gått hem och duschat för ett par minuter sedan. Jag har precis haft ett långt och hårt träningspass för att öka min muskelmassa. Jag har gjört det som om varit en galen (behöver att bränna all energi som finns inom mig). Men jag är inte säker på att jag ska kunna springa i morgon.



Nu kommer jag äta och kanske dricka lite vin. Hoppas att du har en trevlig kväll trots jobbet hemma. Dobranoc miłych snów, moja mała Księżniczko !



P.S : I miss your emails, my dear little angel of light, haha ;-)

2012-03-20 @ 19:17:39
Postat av: Casia

Nja, jag kände mig lagom elegant efter alla timmarna idag, so to say ;-) Men jag är snäll, förvisso. Och auktoritär när situationen kräver, hehe.



Jag jobbar mycket, Froggie, men jag har faktiskt lite tid då och då när jag träffar lite folk (som inte har nåt med jobbet att göra) och sitter av några timmar på olika hotellbarer... Så jag är inte en eremit inside out, även om det kanske verkar så av det jag skriver ibland. Och du var inte självisk, nothing like that. Det var bara som det var.



Hoppas att du har hällt i dig lite välförtjänta droppar (jag ska också göra det i gott sällskap på fredag...fram tills dess är det vatten som gäller, hehe) och att du hade ett bra träningspass. Jag ska dra to gymmet imorgon bitti, innan jobbet.



Ciao, Froggie (just det - det här är väl som e-mails, att skriva här på bloggen...?)

2012-03-20 @ 21:35:54
Postat av: FredVisgot

Du säger alltid att inte vara vacker eller elegant, även om det aldrig är sanningen. Jag är säker (100%) på dina passagerare (män) tänker absolut motsatsen vad du säger/tycker om ;-) Men det är helt dig. Du är en ödmjuk och blygsam person (Säg mig om jag har fel, eh?) och det är en av saker att jag alltid uppskattat det med/inom dig. En riktig hög kvalitet, tycker jag - även om jag är fullt medveten om att du har dina egna brister också (we are humans). Det är svårt att föreställa dig auktoritär, haha. Men jag skulle ha sagt : diplomat, en typiskt svensk egenskap.



Jag har aldrig varit självisk i mitt liv och det blir en av mina brister ibland (en av saker jag behöver ändra inom mig). Och har aldrig tänkt du var en eremit. Det blir omöjligt i våra dagar och i en modern stan. Själv kan jag inte vara en eremit, kanske i en öken.



Det finns en skillnad mellan att skriva mail och kommentarer på en blogg. Men e-mails eller blogg ... jag tar allt ... och mer ... Haha. Be not afraid, Princess !



Well, hoppas att du haft en fin och trevlig jobbsdag och ett bra pass på gymmet, min kära polska ängel !

2012-03-21 @ 14:44:22
Postat av: Casia

Hehe, I don't think so... Jag är just another human being, varken mer eller mindre. Och jag kan ju inte säga att jag är ödmjuk, för det säger ju bara personer som inte är det ;-) Det avgörs med andra ord av människorna omkring en. Men jag är väldigt auktoritär när jag jobbar, det kan jag med säkerhet säga. Men det är ju helt avsiktligt så that comes from a good place.



Anyways, hoppas att du har en trevlig kväll - jag sitter på Arlanda och having a bit of a boring time, hehe. Mitt plan är försenat och jag har pratat tillräckligt med piloterna och andra varelser här. Tur att det finns datorer!



Natti och ciao!

2012-03-21 @ 19:04:29
Postat av: FredVisgot

Även om jag känner dig bara genom den virtuella världen, så kan jag säga att du faktiskt är ödmjuk och sååå smart. Var modig nu ;-) Jag är någon som aldrig gör komplimanger till någon för få något. Jag är en ärlig person som säger vad han tycker och vad han har på/i hjärtat. Du är ju ödmjuk och smart oh jag ser det genom dina ord - Mon dieu, vad jag älskar att läsa dina ord, Princesse ! Du har ett sinne och ett sätt att tänka så intressanta. Allt det gör mig galen. Jag tackar Gud för att ha fått oss att träffa oss även om det är bara virtuellt.



Det blir viktigt att du var auktoritär med ditt jobb, jag förstår nu (efter tre flygning). Du vet perfekt vad du gör ombord och det är för säkerheten för alla.



Jag har precis sett din kommenterar. Var Är mitt huvud? Hmmm, hoppas det ingen är teknik med flygplanet. Ett problem med vädret, kanske. Åja, tur det finns datorer där, som du säger. Jag surfade där när jag väntade mitt plan till Paris, haha. Det blir lite mer trevligt då. Jag gillar mycket mycket mycket Arlanda :-)



Hoppas att du får ett trevligt flyg och en lovely kväll/natt (i Finland, antar jag) ! Bonne nuit, mon petit ange !

2012-03-21 @ 23:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0