Maudit coeur !



Jag tänker att skriva ett inlägg, innan att ta mitt flygplan till Frankrike, om några saker som väger mig i hjärtat. Mon Dieu, jag är 36 år gammal och inte 14. C'est impressionnant ce que le coeur peut faire faire à une personne. Le coeur me rend aveugle. Le coeur me rend idiot. Maudit soit ce coeur qui bat dans ma poitrine.

Nu ska jag och ta en tur på Södermaln och Langholmen. Och efter surfa lite också och sen min promenad på Kungsholmen i eftermddag, som alla dagar. Je te souhaite une merveilleuse journée, ma douce et éternelle petite princesse, forever  




Kommentarer
Postat av: Casia

Det låter som om du gillar Stockholm, si? Hoppas att du får ännu en lovely day, om en kall sådan... Dios mio, det var ju plusgrader för inte så länge sen. Vart tog de vägen?



Have a nice one, Froggie! För mig är det möte, jobb och ännu mera jobb som gäller :-)

2012-03-08 @ 08:54:38
Postat av: FredVisgot

I morse besökte jag Östermalm (SVT och SR, Garnisonen, brandstanionen, Karlaplan, Stadion förstås, osv...). Jag kände mig som i Biarritz (inte långt från staden där jag föddes), när jag gick längs kajerna (med Diplomat, osv...), och jag såg Askungen (färja). Det är omöjligt att vara hungrig och törstig i Stockholm. I eftermiddag blev det min promenad på Kungsholmen. Nu kan jag inte gå vilse i stan. Jag bir en riktig stockholmare "à la moi". Monsieur Dieu, jag vill bo här...nu. Och sen åt jag en pizza (minns inte sista gången jag åt en). Och efter duchen blev det en siesta (med datorn)) eftersom jag var i värm på sängen. Smärta i ett lår, lite massage från mig just nu. Och sen jobba lite. Bonne nuit, ma petite princesse !



P.S : et inte varför jag vill äta en god svampsoppa nu.

P.S : du får inte att prata med syrran. Det vet du redan :-)

2012-03-08 @ 22:24:26
Postat av: Casia

Froggie, det är ju din sis som pratar med mig och du menar väl inte att jag skall vara ohövlig och inte svara tillbaka? Hehe...



Jag flyttade från Östermalm för ett par månader sen, men annars är det min favoritstadsdel i Stockholm - jag älskar lugnet och atmosfären. Det är liksom fridfullt på alla gatorna (vilket man uppskattar när man är äldre).



Du får vila fötterna lite, hehe. Fast åt andra sidan - det kan du göra när du är hemma i Frankrike igen. Man måste ju passa på att upptäcka nya länder när man kan!



Jobbar du? Jag trodde att du hade semester...



Jag har jobbat hela dagen (med ett litet avbrott då jag var tvungen att dra till Hötorgshallen - har du varit där? Muy trevligt ställe att besöka närsomhelst på dagen) och nu tänker jag isolera mig från alla människor och ta igen lite skvaller.



Hoppas att du har en lovely kväll, Froggie. Enjoy!

2012-03-09 @ 19:40:13
Postat av: FredVisgot

Oh la la, det feminina solidaritet ! Ok, jag säger ingeting nu, helt tyst. Help me ;-)



Jag och du har ett riktigt kommunikationproblem, men det är bara min åsikt, tyvärr. C'est triste.



Jag skrattat när en gammal kvinna pratar med sina hundar på en gata där. Hon såg mig och log också. Och en annan kvinna ville hjälpa mig. Hon trodde att jag var förlorad med min stadskarta. Och talade lite franska men "jag är bara en fransk turist som promenerar på gatorna". Det är som om jag är född här, även om jag aldrig pratar med andra.



Hötorgshallen? Alldrig inne men jag har varit där runt kl 11:00-12:00 idag. Och min dagliga promenad i Kungsholmen i eftermiddag - jag gillar mycket Kronogrsparken.



"jobba" är kanske inte den korrekta orden, jag försöker skriva men det är kriget mellan min hjärna och mitt hjärta - sover nästan alldrig på natter.



En hel vecka i Stockholm (redan!) och måndag är jag tillbaka i Bordeaux, tyvärr. Snyft, vill verkligen inte det.



Två jobb och massor av projekter. Hepp, att jobba är bra men du skulle kanske måsta att ta lite tiden för att andas och njuta lite mer även med det är kallt ute, du vet. Men förlåt, jag lämnar dig ifred nu.



Imorgon är det finalen av Melodifestivalen. Tänkte att kolla den på min dator.



Hoppas allt är underbar med dig och ha en lugn men jättetrevlig kväll, min kära lilla ljusängel !

2012-03-09 @ 20:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0