Ett nöje : att göra saker själv !



Det fanns ett intressant reportage om bagare på nyheterna på tv:n. Jag skulle vilja så mycket veta att göra bröd. Nöjet att göra något (framgångsrik) sig själv, du vet. Det är som att göra bakverk (kakor, madeleine, äppelpajer, clafoutis, crêpes, biscuit, kouglof, mousse au chocolat, charlotte, osv ...), med vår mor eller mormor/farmor, när man är liten. Och då såg köket ut som en stad efter orkan. Jag var en katastrof 100% naturlig på ett kök - stackars mamma - men det blev alltid så magiskt.

                                              

Dobranoc, miłego snów, Księżniczko !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Jag kom att tänka på att när jag var ute och joggade idag så sprang jag förbi nån fabrik/bageri (vilket det måste ha varit) där det luktade så gott av nybakad bröd :-) Det måste vara en av de godaste dofterna ever, eh? ;-) Ciao!

2012-05-17 @ 20:16:22
Postat av: FredVisgot

Hemskt, eh? :-)



Det finns en fabrik inte långt från universitetet som gör småkakor. Oh la la, jag minns hur det var ett helvete i klassrum med fönstren öppna på sommaren ... vind + doft, du vet. Dessutom bor ja inte så långt från en bageri. Brödet är heligt här och jag tror att det finns runt 365 typer av bröd i Frankrike, haha.



Idag fick du en trvlig joggingstur så :-)

2012-05-17 @ 21:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0