Nästa svenska semester !


 
Jag har precis bokat ett hotellrum för min nästa semester i Sverige. Jag är redan upphetsad vid blotta tanken på att vara tillbaka dit igen.
 
 
Att kolla igen dessa gator som jag gillar så mycket, att upptäcka att jag ännu inte har upptäckt i den här staden som kallas "Nordens Venedig" och njuta av lite nordens dagsljus. För fösrta gången, att ta en tur i Stockholms tunnelbanan.
 
 
 
Hoppas att inte glömma att lära sig halvmarathons banan.
 
 
 
Det återstår bara att ta biljetter för mig, men jag vet inte om jag tar ett flyg Air France till Stockholm eller Rayn Airs enkelbiljett till Nyköping (Skavsta) och sen ett tåg (och njuta av landskapet) till den svenska huvudstaden. Jag måste ta tiden för att tänka på och ta ett beslut.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Casia

Ja, Stockholm är verkligen vackert! Men det är bättre att komma hit när det är lite varmare, hehe. Annars riskerar man frostskador eller stuff.

Om du ska flyga till Skavsta så är det flygbuss som gäller till Stockholm sen, tar ungefär lite mer än en timma. Du får lite sightseeing på köpet, så om du har tid så är det ju ett alternativ, si? :-)

Svar: Sommaren? Varför? Är det bÄttre att vara i regn hela tiden i sommaren? I Stockholm i mars regnar det nästan aldrig. Jag hatar regnen, jag Är en socker(snö)gubbe och regnen är inte en bra sak för mig.

Stockholm är en underbar och super-jättetrevlig stad - jag tänker verkligen det - men bara för er, som bor på denna härliga stad, inte för turister. En turist kan inte ju njuta av allt/helt stan. För mig, Stockholm är just en himmelsk drömstad. Oui, dream is the right word.


...Just a dream :-(


Varför inte vara där på sommaren? Om jag åker till Stockholm i sommar, så jag vet att det skulle bli svårare för mig att göra min farväl till denna stad, (om inte omöjligt). Jag tycker att det kanske kommer att bli sista gången i mitt liv som jag kommer Stockholm och Sverige. När jag var ombord på planet i förra mars, så jag gör min farväl till vissa saker strax efter starten (takeoff) av planet.


Jag har frågat min syster om hon skulle väl vilja att följa med mig tills Stockholm i 2014 och uppmuntrar mig under jag deltar i halvmaraton. HOn svårade "oui" och såg för glad ut. Men det var ett skämt från mig, förstås.


Jag ska aldrig beundra Sverige och Stockholm genom/med skönheten i den hÄr otroliga naturen, en natur och stÄder som badas av det himmelska sommarljuset som alltid gör mig drömma så mycket (nu ännu). Jag ska aldrig se denna grymma magiska vita vintern som jag kunde se lite genom dina bilder att du mejlade mig ett par år sedan redan. Dziękuję bardzo :-) Dina bilder göra drömma mig (ja, fortfarande). Jag ska aldrig besöka Stockholm på en båt, tyvärr. Jag börjar tänka att det kanske ska vara dags för mig att glömma och ta bort Sverige och det svenska språket från mitt minne och mitt hjärta. Och tänka på andra saker. Så Komplicerad !

- Men ingenting skrivas på marmor. Jag vet inte om ni säger det på svenska :-(



Oh, Despair !!! Det svenska språket blir fortfarande hemskt när de svenska orden kommer ur min mun även om du säger det motsatta, men det var inte mycket uppriktig från dig - du är för snäll och har ju ett¨enormt guldhjärta. Grodan talar forfarande svenska med sin hemska franska accent (katastrof), tyvärr.Jag gör absolut INGA framsteg. Att prata svenska inte bra, är min största besvikelse. A real despair. Däremot måste jag prata lite mer svenska när jag ska vara på semester i Stockholm igen. Men inte engelska. Om jag vill prata engelska så tar jag en tur till London. Min nästa semester i Sverige kommer blir annorlunda än tidigare.


Nej, det vet jag inte. Jag kan inte se framtiden med mina ögon.
FredVisgot

2012-11-12 @ 10:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0