Unik i Hela Europa !


 

Har du hört talas om Bialowiezaskogen (PuszczaBiałowieska)? Jag har sett en dokumentÄr på tv:n. Det är den sista naturliga (låglänta) skogen, den enda återstående delen av den jättelika skog som en gång täckte hela europeiska låglandet. Och med vilda europeiska bisonar (żubr). Det är intressant att se igenom Bialowieza vad som verkade våra skogar i forna tider. De människor som bor där tror att skogen bebos av naturväsen. Är det en perfekt plats för en groda som mig? Jag, litet naturväsen, oui? Denna skog tillhörde de polska kungarna för att jaga och Älskade äta honung att man producerar där.

 Hoppas att polackerna kommer att fortsätta att skydda den här skogen, som är unik hela Europa.



 


 


Kommentarer
Postat av: Casia

Nej, jag har faktiskt inte hört talas om den här skogen... Där ser du, du ÄR mer polsk än vad jag är! :-) Skogar är mystikens fysiska företrädare här på jorden, don't you think? Det finns en serie som heter "Once upon a time" (både jag, min sis och min mom har sett alla avsnitten på DVD) där skogen dyker upp rätt så ofta, som i sagans värld. Nice.

Jag tror att du skulle trivas utmärkt i skogen, Froggie! hehe... Ciao!

Svar: Det är omöjligt för mig att bli mer polsk än du. Visst, kan jag få polskt medborgarskap - one day why not? haha, nié, men ... toi, du har en vit-röd hjärta ... moi, nigdy. Eller, just med en hjärttransplantation, eller hur?
Det Är verkligen bra vad polacker gör med deras skog.

Med tiden vem går varje dag, älskar jag mer och mer det polska språket. Slutligen är det polska språket verkligen vacker, tycker jag. Det finns en hel del charm i ditt hemspråk. And I'm really very very very surprised över att upptäcka det (ja, mååånga charm). Otroligt överraskade. Det blir a big surpris for me. Inte lätt men It's magic. so happy

Jag såg den här serien hela vintern. Serien utspelar sig i en skog i Kanada, nära Vancouver (som nästan alla amerikanska serier). Kanada är ett fint land med en otrolig natur.

Jag förstår inte hur du vet tala, skriva på det polska språket. Hur gammal var du när du flydde från Polen till Sverige? Gick du till skola i Polen? Jag vet inte hur det Är med skola i Polen eller Sverige. I FRankrike börjar man skolan när man Är sex gammal. Barnen vem är 3-6 år går till en speciell "skola" för lilla barn (jag vet inte nanmet på svenska). Om du vet prata/skriva polska så var du inte en liten barn när du kom att leva i Sverige. Det blev inte lätt för du/ni, antar jag. svårt att få en rättvis uppfattning, för jag.
FredVisgot

2013-07-25 @ 14:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0