Wtorek, 25 czerwca 2013


 
Dzień dobry ! Jag är upphetsad (excite) eftersom jag vill och kommer snart att börja plugga det polska språket hemma (och på universitetet kanske). Och jag hoppas att du och jag ska ha möjlighet att ha ofta samtal på polska. Jag tror fortfarande på Polen, tänker fortfarande att Polen kommer att bli en av hypermakter i Europa i framtiden, mer kraftfull än Tyskland, som i det förflutna. Om jag vill åka till Polen på semester, om jag vill jobba på projekter i Polen, så vill jag plugga det polska språket.
 
Dessutom är det polska språket så annorlunda från alla de som jag känner. Och viktigast av allt vill jag kunna att prata på polska med dig, one day. Och komma in i och upptäcka "din ursprungliga värld".
 
Miłego dnia !
 
 


Kommentarer
Postat av: Casia

No to pieknie, Froggie! Napewno sobie swietnie dasz rade :-) Mozemy oczywiscie "rozmawiac" po polsku... Mi tez to sie przyda. To dobranoc!

Svar: Dziękujemy za dokonanie mi odkryć twój kraj za pomocą twoje słowa, twój wspomnienia rodzinne. Även om jag visste redan den stora och prestigefyllda historien av Polen. Ändå, det är du som kommer ge mig (jesteś utalentowany) något i mitt liv, inte tvärtom...Som alltid.
Tysięcy dzięki za życzliwość !

Det har varit en lång tid tänkte jag att göra det. Det är bäst för att göra det om jag vill besöka Polen och det polska folket på platsen. Hoppas att kunna en dag att kunna prata lite och ha en liten "samtal i ditt hemspråk med dig. Men jag är väl medveten om att det kommer att bli mycket svårt.

One day, maybe.

Dobranoc. Śpij dobrze !
FredVisgot

2013-06-26 @ 20:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0