2014-06-24 19:58


 
Who am I ?! My own thoughts, of course...
 
 


Kommentarer
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Hoppas att allt är bra med dig och att du har lite semester på horisonten :-) Sverige har kokat, so to say. Upp mot 30 grader den sista tiden och folk vet inte om de ska skratta eller gråta (jag tillhör den första kategorin). Men hey - äntligen är det lite sommar! Jag jobbar för fullt och är tacksam för att vi har ordentlig aircondition på jobbet... Hehe. Oh well - anywho, ha en nice summer, Froggie!

Svar: Nu uppskattar du mer luftkonditioneringen i Sverige än när du bodde på Cypern :-)
32 grader i går och 38 i dag (samma sak imorgon) - 30 just nu. Det är trevligt efter två veckor av molnigt väder och temperaturer aldrig överstiger 24 grader. Jag haft ett ryggproblem - har aldrig känt en så stark värk i hela mitt liv. Vad jag är dum ibland ! Inga semester i summer i år men jag planerar semester på Kanarieöarna i february eller mars - men detta kan ändras, jag är inte säker till 100%).
FredVisgot

2014-07-13 @ 10:32:02
Postat av: Casia

Ujuj, you poor thing! Hoppas att värken går över (alternativt att du knapar på några starka tabletter...)

Värmen håller sig kvar, i helgen var det sån extrem åska, Froggie, att jag var nära att ta Ange i famnen och springa ner till källaren (jag bor högst upp, typ vindsvåning, och vi vet ju alla att åskan slår ner på den högsta punkten). Har aldrig varit med om liknande. Som om det flög plan precis ovanför mitt hur och släppte ner en massa bomber. Crazy.

Det låter lovely med Canarias, jag har den här veckan kvar på jobbet - sen har jag två veckors semester. Yeey! :-)

Vale, Froggie, smält inte bort och get better with that back!

Svar: Cześć, Aniołku :-) Åska kan vara fruktansvärt skrämmande ibland. Min hund skakar som ett löv på väg att falla från trädet på hösten när det finns åska- alla tiden. En natt förra året jag sov på min säng när jag plötsligt fann mig själv på 16 cm ovanför min säng innan den faller ner, innan den föll på golvet. Väggarna skakade. Mitt hjärta verkade vilja att slå det olympiska rekordet på 100 meter. Men jag antar att i Sverige du inte är van vid denna typ av naturfenomen like oss in south of France. Att bo i den högsta punkten i en byggnad är också trevlig. Så är ni närmare stjärnorna, även som du brukar att flyga med stjärnorna, prawda? Kelterna var rädda för att himlen skall falla ned över deras huvud men du, jesteś Polką, odważna Polką :-)
Jag mår bättre men det blir en operation som förväntar sig min far i förmiddagen.

Vilken semestermål för er, den här gången?
FredVisgot

2014-07-29 @ 12:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0