Att utforska världen


 
Jag hade besök av mina föräldrar och här är vad de har givit till mig...



...En gobeläng från Afrika. Min far köpte den när han gjorde sin militärtjänstgöring på 70-talet.



Här trodde min pappa att han var en modell,  eller vad? Och skägget, Monsieur ! Det är roligt eftersom hans hår är alltid kammat på samma sätt. Endast färgen har ändrats nu. Tempus fugit. Det är han som lärde mig att vara ihärdig i livet och göra rätt saker trots de hinder som kommer framför oss.


                                Han var sjuk med feber - Nej, det var inte semester

Vi älskar djur i min familj och pappa hade två sötta vänner. Det är aldrig lätt att vara borta från sin familj och i utlandet. Men vi har fortfarande vänner var vi än är. Han reste utåt Europa, pas moi. Jag tror att jag är fortfarande ett barn, tyvärr haha. Men sakerna måste ändra med lite beslutsamhet. Var och en av oss måste utforska världen och se hur den är vacker med ett annat ljus.

Hoppas att du hade en underbar/trevlig solig dag...Var försiktig med dina gröna ögon och gör några pauser då och då för att andas frisk (eller varm) luft !

Sweet dreams - Dobranoc i slodkich snow ! Och hälsa Monsieur Poirot !

ps : Na zdrowie ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0