En ex-modell, en Miss : min kusin Sophie !



Bonsoir, ma petite princesse de Zawiercie ! Oh, vilken trevlig eftermiddag jag hade ! Solen, 16 grader och...ensam med mig själv. Var inte för ledsen, min kära lilla polska, men jag är fortfarande levande ;-)

                 
                                                         En trevlig solig eftermiddag ! 

Mamma lånade mig några bilder på min kusin, Sophie,  som var en modell för att betala för sina studier och blev Miss Midi-Pyrénées och deltog i skönhetstävlingen av Miss France :  

                 
                                                                  En Miss i familjen ! 

Det är verkligen en vacker smart kvinna som du, Aniołeczek. Även om jag tycker att hon inte är vacker om dessa bilder - och den traditionella dräkten. Alla män ser henne på gatan, med eller utan hennes lilla son, Hugo. Hon älskar modet och läsa alla modetidningar. Jag har fortfarande videon jag spelade in om skönhetstävlingen av Miss France, men jag har aldrig sett den. Du och Sophie är beviset på att kvinnor kan vara smarta och vackra på samma gång. Och ha ett stort hjärta också. Men jag har ofta lååånga samtal med Sophie.

                                

Nu ska jag kolla en amerikansk film "I am Legend" med W. Smith, undrar om den är bra. Well, hoppas att du har en fin kväll i huvudstaden, ma douce et merveilleuse petite étoile du soir - Dobranoc, mój Aniołeczek ! Dobranoc ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Skönhet och intelligens är ingenting som tar ut varandra, även om många människor är övertygade om motsatsen. Hey, det finns många fördomar i världen!



Här har det regnat hela bloody dagen, men det spelade egentligen ingen större roll. Jag har jobbat och minglat runt på stan :-)



Hope att du har en lovely kväll, Froggie!

2011-01-16 @ 20:14:09
Postat av: FredVisgot

Absolut ! Jag känner fula människor som är dumma till 100% och blir arg mot allihopa. Vi alla har rätt all leva på samma världen. Tur att vi är olika varandra !



Åja, det finns många fördomar om svenskor, fransmän, kabinpersonaler (en överraskning, men jag bor på en annan väld, you know, haha)...blonder -aj, skämten...hmm, är du säker att du är en blond ? ;-) Vi alla är lite blond, haha. Det är avundsjukan. Själv hade jag aldrig problem med. Men min stackars kusin...



Och du ? Hade du redan problem med fördomar ? En vacker blond som var en kabinpersonal och en polska, du har verkligen ingen chans ;-) Och rasism ? Nej, inte dig, eh ? It's impossible (jag hoppas).



Jag gillar för mycket din optimism. Du blir en sällsynt pärla i vår värld nuförtiden. Glöm aldrig att solen alltid skiner bakom molnen ! Man måste alltid se det ljusa sidan av livet, även om det ibland är mycket svårt.



Bonne nuit, ma douce et merveilleuse petite princesse de Zawiercie. Fais de beaux rêves et que les anges du ciel (et ta grand-mère) te protègent pendant ton sommeil ! Śpij dobrze i miłych snów, mój Aniołeczek !



PS : Är det sant att tunnelbanan i Stockholm är jättevacker, en sann museum ?

2011-01-16 @ 21:30:28
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0