Wszystkiego najlepszego Pani Sobczak !




Dzień dobry ! Życzę Pani Sobczak wszystkiego dobrego a przede wszystkim dużo zdrowia
.  

                                                                         
                                                  Joyeux anniversaire, Madame Sobczak !    



                                                        Happy Birthday from France !   

 

«Sto lat ! Sto lat ! Niech żyje, żyje nam !
  Sto lat ! Sto lat ! Niech żyje, żyje nam !
  Jeszcze raz, jeszcze raz ! Niech żyje, żyje nam !
  Niech żyje nam !

  Niech mu gwiazdka pomyślności nigdy nie zagaśnie, nigdy nie zagaśnie !
  A kto z nami nie wypije, niech go piorun trzaśnie !
  A kto z nami nie wypije, niech go piorun trzaśnie !

  Sto lat, sto lat, sto lat, sto lat niechaj żyje nam !
  Sto lat, sto lat, sto lat, sto lat niechaj żyje nam !
  Niech żyje nam! Niech żyje nam !
  W zdrowiu, szczęściu, pomyślności niechaj żyje nam.»
   




                                       Här är en låt en av favoritsångare till din mamma !   

Jag vill särskilt önska en underbar födelsedag till din mamma, Aniołeczek. Jag känner inte henne med jag är säker att hon är en fantastisk människa (mamma) eftersom hon födde en underbar liten söt ängel - din syster menar jag, inte du...Nej, jag skämtar förstås ;-)  Din mamma kommer att fira sin födelsedag med dig hemma...Vilken jättefin födelsedagspresent du erbjuder henne :-)

                                                           
                                                                    Na zdrowie !  

Kommer du att laga en födelsedagstårta för din mamma ? Hoppas att din mamma har en loooooovely dag med du (och din sis ?) ! Bonne journée, ma chère petite princesse de Zawiercie - Miłego dnia życzę, mój Aniołeczek ! 

PS : Förlåt mig för min polska !




Kommentarer
Postat av: Cas

Min mamma blev jätteglad för hälsningen, Froggie - hon bad mig att tacka dig så mycket!



Jag bakar ingen tårta men däremot svängde jag förbi mina gamla jobbkvarter i Stockholm - det fina Östermalm - och handlade med mig Sveriges bästa choklad till mamma. Det är ett ställe som tillverkar allt själva, och de är till och med kungliga hovleverantörer av choklad so it is really the best :-) Sen har jag och mom varit och ätit semlor på ett café in town - det närmaste man kommer en tårta, I guess.



Nu ska jag jobba lite och sen ska vi skåla i lite champagne (vad annars, hehe). Hope att du har haft en fin dag, Froggie!

2011-01-18 @ 16:55:37
Postat av: FredVisgot

Vad snäll hon är, merci beaucoup :-) Du måste veta att jag har gjort det här inlägget för att jag var glad att göra det. Dessutom var du inte "tvungen" att säga det (detta inlägg) till din mamma, du vet. Hey, hon vet inte vem jag är, Aniołeczek. Men jag skulle vilja att du säger till henne att alla fransmännen inte har ett problem i huvudet som moi ;-) Så hon kan komma till Frankrike när hon vill. Och varför inte att gå till Charles Aznavours konserten, en dag, eh ? :-)



Hey, även en perfekt hemmafru -som du- har rätt till vila då och då. Jag är säker att det är ett gudomligt choklad och hoppas att gå dit en dag -och äta som en kung.



Idag var jag i min hemstad för att få papper, dokument för borgmästare. Och sen jag åt lunch med min morfar och vi besökte mormor. Det var en tervlig dag. Däremot fanns det ett allvarligt problem på väg hem, en stor bilolycka på grund av dimma. Folk ! Nu ska jag gå till sängs, behöver att somna. Well, hoppas att din mamma hade en fantastisk dag och kväll med hennes underbar lilla ängel.



Bonne nuit, ma douce petite princesse de Zawiercie. Fais de beaux rêves et que ta grand-mère te protègent pendant ton sommeil. Śpij dobrze, miłych snów, mój Aniołeczek !



NB : Den här låten är perfekt för att lära sig det polska språket. Musik till polska orden är jättefina, really. Och det är en fransman som säger det. It's incredible, isn't it ? ;-)

2011-01-18 @ 23:58:22
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0